lauantai 23. marraskuuta 2013

Treenikuulumisia

Muistatte ehkä, miten joitakin viikkoja sitten intoilin siitä, että olin vihdoin ja viimein uskaltautunut kuntosalille treenaamaan. Nyt on päässyt käymään niin, että tässä kuluneiden viikkojen aikana olen suorastaan jäänyt koukkuun salilla käymiseen! Ikinä en olisi uskonut, että tällaista pääsee käymään, mutta näköjään sitä joskus yllättää itsensä (ja vieläpä positiivisella tavalla). Oli niissä jumpissa tullutkin ravattua kolmisen vuotta, joten vaihtelu tuntuu enemmän kuin tervetulleelta. Tosin valitettavasti olen niin hurahtavaa sorttia, että nyt olen jättänyt jumpissa käymisen pois melkein kokonaan, eikä lenkilläkään ole enää loppusyksystä tullut käytyä niin usein kuin kesäisemmillä keleillä. Kuntosalin lisäksi olen alkanut kaipailla elämääni jotain muutakin uutta liikuntaharrastusta, mielellään ohjattua sellaista: haluaisin esimerkiksi aloittaa baletin rinnalle jonkun muun, ehkä ihan erilaisen tanssilajin, ja toisaalta olisi ihanaa päästä pitkästä aikaa joogatunneille. Joogaan kyllä silloin tällöin (ehkä kerran pari viikossa) kotona, mutta ohjatuilla tunneilla keskittyminen on paljon helpompaa, ja toisaalta siellä tulisi myös kokeiltua uusia juttuja ja tehtyä harjoitus muutenkin huolellisemmin ohjaajan valvovan silmän alla. Uuden vuoden alkaessa haluan kyllä ehdottomasti jotain uutta elämääni - vaikka niinhän minä aina haluan! Onkohan tässä nyt kyse jostain sisäisen tyhjiön täyttämisestä puuhastelulla vai kroonisesta taipumuksesta innostumiseen ja sitten kyllästymiseen?

Onneksi sentään jotkut asiat ja harrastukset pysyvät elämässä, ja minulle yksi näistä on lenkkeily, jota viime aikoina olen harrastanut enimmäkseen reippaasti kävellen, kun juokseminen ei ole oikein huvittanut. Tänään ehdin pitkästä aikaa lenkille valoisaan aikaan, ja kyllä muuten kannatti - on täällä vaan aika mielettömät maisemat! Muuten jaksan aina kitistä Tampereella asumisen ankeudesta, mutta se on pakko myöntää, että täällä (varsinkin minun kotinurkillani) on ihan mahtavia lenkkeilymaastoja.




Hauskaa viikonlopun jatkoa!

3 kommenttia:

  1. Hienoa, että olet saanut innostuksen. Minulle kävi samalla tavalla. Nyt olen vielä löytänyt hyvän tasapainon ryhmäliikuntatuntien ja kuntosaliharjoittelun kanssa, joten tulee tehtyä molempia tasapuolisesti.

    VastaaPoista
  2. Joo, ehkäpä mullakin vähän tasaantuu tämän alkuinnostuksen mentyä ohi :) Tosin eiväthän ne ryhmäliikuntatunnitkaan mikään välttämättömyys ole, jos muuten onnistuu liikkumaan monipuolisesti.

    VastaaPoista
  3. Kaunista aurinkoa ja kaunista luontoa,pienet asiat saavat päivät näyttämään hippusen ihanammilta :)

    VastaaPoista